СтатьиКонструкція і несправності вихлопної системи Деу Ланос

Конструкція і несправності вихлопної системи Деу Ланос

9:28, октября 7, 2024

В Україні легкове авто під назвою Daewoo Lanos (Деу Ланос) дуже добре відоме. Його випускали безпосередньо в нашій країні з 1998 по 2017 рік під різними назвами, але фактично в тому ж кузові. Запчастини на всі модифікації в переважній більшості випадків уніфіковані, та й сам автомобіль можна вважати для України народним.

Давайте розглянемо такий вузол автомобіля Daewoo Lanos, як вихлопна система. Вкажемо на його призначення, будову, найпоширеніші поломки і можливі варіанти їх виправлення. Варто вказати на те, що глушник на Ланос, резонатор, гофра та інші комплектуючі в широкому асортименті представлені на вітчизняному ринку. Вони мають прийнятну ціну і їх не складно дістати. Це досі робить це авто доволі популярним.

Навіщо в автомобілі Daewoo Lanos потрібна система вихлопу?

Зупинимося на системі вихлопу Ланоса, і вкажемо на її призначення. Якщо легковий автомобіль працює на вуглеводневому паливі, то він обов'язково має вихлопну систему, і призначення її буде скрізь однаковим. Тут можна говорити в принципі, для чого необхідна ця система, не тільки в розрізі Daewoo Lanos.

І так, цей вузол автомобіля виконує такі функції:

  • усунення шуму від працюючого двигуна;
  • очищення від найнебезпечніших і шкідливих домішок відпрацьованих газів;
  • безпечне виведення за межі транспортного засобу відпрацьованих газів, а також зниження їхньої температури;
  • участь у формуванні паливної суміші під час їзди авто, через перший лямбда зонд;
  • участь у налаштованій і коректній роботі мотора.

Це базові функції. При цьому сам тракт цілком має герметичне виконання, починаючи від місця з'єднання його з двигуном, виняток становить тільки кінцева труба, з якої можна бачити вихід вихлопних газів. Вона розташовується в задній частині машини.

budova-vihlopnoyi-sistemi-deu-lanos.webp

Будова вихлопної системи Деу Ланос

Тепер можна перейти до докладної будови цього вузла Daewoo Lanos, з описом функцій кожної деталі. У цього автомобіля вихлопна система стандартно складається з таких компонентів, (опис буде йти від мотора і до кінцевої труби):

  • випускного колектора (2), який через прокладку з'єднаний жорстко з мотором, в нього безпосередньо з камер згоряння через клапани потрапляють відпрацьовані гази;
  • першого лямбда зонда (1) - ця деталь має назву кисневий датчик, його встановлюють перед каталізатором у колекторну трубу, а потрібен він для того, щоб реєструвати концентрацію О₂ у газах, це дає можливість комп'ютеру авто коректно формувати паливну суміш;
  • фланців і прокладок (3) - з їхньою допомогою приєднується знімний у корпусі каталітичний нейтралізатор у вихлоп;
  • сам каталітичний нейтралізатор або каталізатор (4) - він забезпечує очищення газів згорілої паливної суміші від найшкідливіших для екології компонентів;
  • другий лямбда зонд (5) - ставиться відразу за каталізатором, він потрібен для контролю справної роботи цієї деталі, фактично відбувається вимірювання рівня кисню в газах, що виходять з каталізатора;
  • труба проміжна з гофрою (6) - гофра необхідна, щоб знизити вібраційні навантаження на весь тракт, так вдається збільшити термін служби цього вузла авто;
  • резонатор з трубами (7) - ця деталь ще носить назву додатковий глушник, вона в парі з самим глушником робить автомобіль прийнятно тихим під час роботи мотора;
  • прокладки (8,9) - з їхньою допомогою герметично з'єднуються різні вузли системи вихлопу, затиск йде на муфтах;
  • сам глушник із кінцевою трубою (10) - основна деталь, необхідна для зниження енергії звукової хвилі, що з'являється від працюючого двигуна;
  • гумові підвіси (на схемі не позначені) - за їх допомогою весь тракт підвішується до кузова автомобіля, при цьому забезпечується нежорстке кріплення, що є обов'язковим для цієї системи машини.

Ці деталі вихлопної системи Lanos забезпечують ті функції, про які ми говорили вище. Також за будовою можна зрозуміти і принцип роботи, якщо врахувати, що від мотора відпрацьовані гази рухаються по вихлопному тракту. Разом з газами по тракту рухається і звукова хвиля, вона з'являється під час вибуху в камері згоряння паливної суміші. Без резонатора, а особливо глушника автомобілі були б нестерпно гучними.

najposhirenishi-polomki-i-varianti-rozvyazannya-problem-z-nimi.webp

Найпоширеніші поломки і варіанти розв'язання проблем з ними

Можна вказати на ті вузли вихлопу, які найчастіше ламаються. Насамперед це резонатор із глушником. Ці два вироби працюють в агресивних умовах постійної вологості, вібрацій і високих температур, а також інших руйнівних факторів. При цьому їх не можна робити важкими, можна сказати, що вони витратний матеріал.

У разі виходу з ладу і глушника, і резонатора їх найчастіше змінюють на нові запчастини, ремонту вони здебільшого не підлягають, (за рідкісним винятком). Під час купівлі цих деталей варто звертати увагу на товщину стінок банки і наявність захисного покриття від корозії. Якщо є покриття і товщина стандартна не менше 1,2 мм, але краще 1,5 мм, то така запчастина служить від 3-х років. В інших випадках 1-2 роки, рідше більше.

Також може вийти з ладу гофра. Якщо вона ламається (частіше прогорає), то її тільки міняють, ремонту вона не підлягає. Під час її встановлення не допускається наявність статичної напруги гнучкої частини в стані спокою, бо гофра дуже швидко вийде з ладу, і доведеться повертатися до купівлі нової деталі та її заміни.

Каталітичний нейтралізатор з часом може остаточно зламатися. Якщо ні прочищення, ні відновлення не допомагають, то цю деталь слід замінити. У цьому є проблема, вона дорого коштує. Часто вдаються до того, що ставлять на її місце звичайну трубу на фланцях або полум'ягасник. При такій заміні виходить сильно заощадити, але ваш Деу Ланос перестане очищати відпрацьовані гази, це теж врахуйте.

trubi-osoblivo-kolektor-dovgovichni-yaksho-yih-minyayut.webp

Труби, а особливо колектор довговічні, якщо їх міняють, то в складі резонатора або глушника в єдиних комплектах. Якщо робиться ремонт на системі глушника із заміною деталей, то обов'язково встановлюються нові гумові підвіси, а також змінюються болтові з'єднання на фланцях. Їх варто купити в процесі підготовки до капітального ремонту, старі ставити не можна, навіть якщо вони на вигляд ще цілі. Заміна проводиться повним комплектом.

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.