НовостиЩо таке Сo Charger і як вона може допомогти власникам електромобілів?

Що таке Сo Charger і як вона може допомогти власникам електромобілів?

11:00, мая 20, 2021

Електромобілі зараз на вершині популярності. Про них пише твіти Ілон Маск, їх презентують у місцевих шоурумах, а експерти передбачають експоненціальний ріст їх покупок до 2030 року. Вперше за тривалий час ми бачимо зміни у сприйнятті механічних транспортних засобів.

Наприклад, на чому вони працюють. Зміни клімату внесли свої корективи у використання автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння на користь електромобілів. По всій Європі почали відкриватися зарядні станції. Однак залишилася одна проблема — їх доступність. Не всі власники електромобілів проживають поблизу зарядних станцій, що змушує деяких людей встановлювати власну за 1500–2000 $ (1225–1633 €).

Британська компанія вважає, що знайшла рішення цієї проблеми. Це програма Co Charger, що дозволяє власникам зарядних станцій ділитися ними з сусідами, які, таким чином, зекономлять на добиранні до дальших станцій, тоді як самі власники на цьому теж трохи зароблять.

Практичність понад усе

Сучасні тренди, розвиток яких прискорила пандемія коронавірусу, показати, що зараз ми віддаємо перевагу роботі з дому. Ми замовляємо доставку продуктів із супермаркету, замість того, щоб туди сходити самостійно, граємо в ігри онлайн-казино, замість відвідин наземного закладу, або ж купуємо квитки на сайтах-агрегаторах зі знижками замість покупки в туристичній агенції. Те ж саме стосується і заправки автомобіля, в даному випадку зарядки електричного.

Безкоштовна програма Co Charger дозволяє з дому знайти найближчу доступну зарядну станцію. Вона пов’язує осіб з зарядними станціями з людьми, яким потрібно зарядити автомобіль, через GPS. З урахуванням зростаючої популярності електромобілів слід очікувати розширення мапи зарядних станцій.

Поки що в програмі зареєструвалося лише 800 власників станцій, але компанія вважає, що до кінця року їх кількість значно зросте. За даними спікера компанії вони вже ведуть переговори про розширення за межі Великобританії.

Можливість заробити

Окрім спрощення процедури заряджання програма також пропонує власникам станцій трохи заробити. Кожен із них може встановити власну комісію за використання станції, зазвичай 1-2 £ за годину (1,16-1,32 $), що буде входити в погодинний тариф. Бронювання здійснюється через програму, яка зразу розраховує суму до оплати й переводить гроші напряму на рахунок власника. Користувачу залишається зробити фотографію залишку зарядку автомобіля — програма сама розрахує необхідний час для повного заряджання.

Однак для декого комісія самої програми, яка складає 12 % може видатися надто високою, адже за рік таким чином може назбиратися кругленька сума. Хоча та користь, яку дана програма приносить може того вартувати. Власнику не потрібно нічого робити, лише слідкувати за тим, щоб зарядна станція була вільною і щоб біля неї було достатньо місця для автомобіля клієнта. Зібрані гроші допоможуть покрити вартість встановлення станції.

У разі бронювання без появи власник все одно може стягувати комісію за пропущений сеанс, а програма вирішить усі виниклі питання з боку клієнтів. Тож, якщо не враховувати комісію 12 %, то власники можуть на цьому достатньо добре заробляти.

Проблеми у віддалених районах

Сама по собі концепція програм типу Co Charger залежить від доступності. У містах завжди буде більше населення, електромобілів і, відповідно, зарядних станцій до них, тож програма є досить актуальною. Однак таких забудованих територій у Європі є лише 3 % — тож чи пригодиться програма іншим мешканцям?

Якщо коротко — скоріше за все, ні. Чим менше у вас сусідів, тим менша ймовірність того, що в когось із них буде зарядна станція. Також проблемою може бути відсутність покриття 4G.

Однак зрозуміло, що якщо вже людина вирішить купувати електромобіль у малозабудованій зоні, їх, скоріше за все, все одно прийдеться будувати власну зарядну станцію через погану доступність інших. Проте за кілька років усе може змінитися і там.

Майбутнє — за електрикою

Тож чи є в такої програми, як Co Charger, майбутнє на європейському континенті? Мусимо визнати, на короткій дистанції все виглядає чудово: з урахуванням того, що такі країни, як Великобританія збираються до 2030 року (замість попередньо оголошеного 2040 року) ввести заборону на автомобілі на викопному паливі, покупка електромобіля стане практично необхідністю.

Звісно, є думки, що національні інфраструктури не зможуть вчасно підготуватися до виконання цих вимог. Саме тоді програми типу Co Charger допоможуть усунути ці пробіли в підготовці. Однак також слід не забувати про те, що можуть з'явитися ще новіші технології, які витіснять зарядні станції спільного користування.

Прикладом цього можуть бути безпровідні зарядки, вбудовані на публічних парковках, або навіть траси, які мають вкладки, що заряджають авто під час руху по них. Уже тепер ізраїльська компанія ElectReon планує запуск пілотної версії бездротових зарядних доріг в Європі, а також громадського електробуса, що заряджатиметься на 600 м відрізку траси в Тель-Авіві.

Іншою альтернативою є сонячна енергія. Прототип Lightyear — це хетчбек, на якому розміщені сонячні панелі площею 5 м2, що вбирають сонячне світло під час руху й водночас заряджають саме авто. Вони будуть доступними з 2022 року.

Коли альтернативи такого плану вийдуть у продаж попит на Co Charger, скоріше за все, піде вниз. І незважаючи на те, що ми не маємо точних дат випуску подібних продуктів і не знаємо, скільки реально років знадобиться на їх вихід на ринок, точно відомо одне — на них чекатиме величезна незаповнена ніша, що змінить заправку автомобілів назавжди.

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.