СтатьиПромивання двигуна перед заміною оливи. За та проти

Промивання двигуна перед заміною оливи. За та проти

12:07, мая 15, 2023

Практика промивання двигуна під час заміни моторної оливи має на меті не вбити двигун, а поліпшити його характеристики. Це зрозуміло кожному власнику авто, але у той самий час механіки констатують застосування абсолютно неприйнятних рідин та умов використання різних промивок. Настав час розібратись у цьому питанні остаточно.

Навіщо промивати масляну систему двигуна

Підбір моторних олив, підбір запчастин по VIN коду авто, та більшості витратних матеріалів базується на вимогах виробника. Тільки він диктує технічні умови використання тих чи інших рідин для нормальної експлуатації. Проте у жодному мануалі ми не знайдемо рекомендацій щодо промивання змащувальної системи.

З іншого боку, за умови використання неякісних олив, або порушення базових правил експлуатації двигуна, система змащення цілком може бути нездатна забезпечувати мастилом життєво важливі вузли — газорозподільний механізм, головка блоку циліндрів, кривошипно-шатунний механізм та циліндро-поршнева група.

У цих випадках масляні канали системи змащення забиваються брудом та нагаром, кокс обмежує рухомість поршневих кілець, олива перестає подаватись, або подається обмежено на підшипники колінчатого вала, розподілвала, шатуни, втулки клапанів тощо. Як результат, двигун перебуває у стані масляного голодування.

Тому час від часу виникає питання — як промити змащувальну систему безпечно, як дізнатись про необхідність промивання, та чи варто взагалі промивати двигун перед заливанням нової оливи.

Коли не можна промивати систему змащення

Одне з логічних та небезпідставних побоювань перед промиванням — витиснення шматочків шламу з критичних ділянок та переміщення їх у більш небезпечні місця змащувальної системи. У такому випадку масляне голодування життєво важливих для мотора зон буде забезпечене. Що й приведе до капремонту.

Практика показує, що промивати масляну систему не варто, якщо:

  1. Заміна моторної оливи проводилась регулярно кожних 7-8 тисяч пробігу.
  2. У злитій моторній оливі немає жодних ознак механічного зносу — металічної пудри, стружки, сторонніх домішок.
  3. Протягом експлуатації не використовувались дешеві та оливи сумнівної якості.
  4. Після відкручування пробки маслозаливної горловини не видно ознак осаду шламу, нагару та пошкодження елементів газорозподільного механізму.
  5. На тильній стороні пробки горловини немає ознак утворювання емульсії та нагару.
  6. Тиск масла стабільний навіть на холостих обертах на прогрітому двигуні.

У цих випадках промивання системи змащення двигуна не має сенсу, або навіть може викликати суттєві проблеми.

І навпаки, якщо автомобіль було куплено з невідомих рук, неясно коли та якою оливою змащувався двигун, масло піниться та має підозрілий колір та згустки, варто промити систему. Проте найкраще очищення — механічне, під час розбирання та дефектації запчастин мотора.

Популярные марки и модели
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.