© 2024 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні
У сучасному світі використання дизельних моторів має деякі особливості. Наприклад, зміна клімату зі зміною пори року, перепади температури протягом дня – все це змушує автолюбителів готуватися з усією ретельністю. Насамперед обов'язкова підготовка до холодів. Потрібно вибрати зимову горючу рідину, яка не змусить автомобіль заглухнути з настанням мінуса на градуснику. Експерти компанії Lesgroup розповідають, чим відрізняється літній дизель від зимового, і чи можна замінювати один варіант палива іншим.
Перше, що варто відзначити – дизельне паливо (або ДП) у народі часто називають соляркою, але насправді це неправильно. Соляркою називається солярове масло, більш в'язке, ніж дизельне пальне, з вищою температурою кипіння. Однак серед автомобілістів дана смислова помилка в назві все ж таки прижилася.
Усього існує два основних види дизельного пального:
Головне, чим відрізняється літня солярка від зимової – перший варіант палива мерзне вже за температурного показника -5С, на противагу йому, зимовий здатний витримати холод до -20С і нижче.
Експлуатувати літнє пальне за позначки нижче дозволеної температури забороняється – паливний вузол може зламатися. Експерти рекомендують міняти його на дизпаливо для зими до початку заморозків. З іншого боку, брати пальне для використання взимку замість літнього можливо. Однак віддача двигуна сильно зменшиться, а токсичність вихлопів зросте. Це основна відмінність, про яку не слід забувати.
Якщо говорити простими словами, дизельне пальне має наступний хімічний склад: ароматичні, нафтенові та парафінові, вуглеводні, а також їх похідні.
Дотримання балансу між складовими є вкрай важливим. Наприклад, якщо в паливі для холодів буде надто багато ароматичних вуглеводнів, робота двигуна стане нестійкою, а вихлопні гази пускатимуть надто багато диму. Якщо буде перебір парафіну, машина не заведеться без попереднього прогріву.
Ступінь щільності ДТЛ та ДТЗ відрізняється. У першому випадку концентрація парафінових складових вище, тому воно більш в'язке. З настанням холоду парафіни замерзають, з'єднуються у великі концентрати та засмічують фільтр.
Але ось чим відрізняється зимове дизпаливо від літнього – в ході виробництва воно піддається допоміжній депарафінізації. Це потрібно зниження рівня парафінових вуглеводнів. Тільки усунувши надлишки парафінів можна зробити пальне придатним для використання взимку.
З урахуванням температурних умов, рекомендованих кожної категорії дизпалива, неважко відповісти питанням, чи можна використовувати несезонне паливо. У деяких випадках це допустимо, але небажано, оскільки двигун працюватиме набагато гірше.
Використовувати ДТЛ у холоди заборонено. Воно просто замерзне і закупорить паливний фільтр. Якщо сталося так, що мороз настав, але автовласник не встиг вчасно змінити пальне, можна додати до літнього дизеля так званий антигель. Він дозволить знизити межу температури, за якої пальне знову може застигнути.
Антигель додається в першу чергу перед тим, як заправити машину паливом. Процедуру бажано проводити в гаражі, оскільки і дизпаливо, і добавка до нього мають бути теплими. Якщо в авто вже залито змерзле пальне, антигель не зможе розморозити. Для цього достатньо буде прогріти бак у закритому приміщенні або додати спеціальний розморожувач.
Присадки - це спеціальні речовини, які допомагають автолюбителю в екстрених ситуаціях або якщо той просто не впевнений як горюча рідина. Так, наприклад, згаданий антигель допоможе зробити з ДТЛ – ДТЗ. Завдяки йому паливо зможе зберегти плинність протягом усієї поїздки, незважаючи на низькі температури.
Користуватися присадками завжди слід суворо відповідно до вказаної інструкції. Оскільки для однакових присадок різних виробників можуть відзначатись, наприклад, різні дозування з об'єму на повний бак.
Якщо відомо, що в пальному вже містяться фірмові присадки, використовувати їх додатково не має сенсу.
Додавати до палива розчинники не рекомендується, якщо в машину вже залитий антигель. Розчинник сильно погіршить його мастильні властивості, тим самим наближаючи поломку паливних систем навіть найсучасніших дизельних двигунів. З цієї ж причини небажано додавати в пальне моторне масло.
Для створення присадок застосовується багатоступінчастий процес перегонки, крім того, ці речовини часто коштують недешево. Але використовувати їх бажано тільки в крайньому випадку, адже склад більшості з них не приносить користь двигуну.
PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran
FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape
X1X3X53 series
6CX-9CX-5
VitaraSx4
SportageSorentoNiro
ASXOutlanderPajero Sport
DusterCapturMeganeSanderoLogan
2083083008
RapidOctaviaKodiaqKaroq
SGLACLA
CorollaCamryRAV 4
© 2024 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні