НовостиЯк перевірити авто з Європи перед покупкою?

Як перевірити авто з Європи перед покупкою?

9:00, октября 25, 2021

Б/у автомобілі доставляються в Україну з усіх куточків Старого Світу. До того ж відкриті кордони дозволяють кожному бажаючому самому пригнати авто з Європи при наявності документів, що дозволяють в'їзд до Євросоюзу. Потік транспорту не вичерпується навіть в умовах пандемії і пропонує українцям найширший асортимент. Словом, машин багато, а вибір багатий. І у всьому цьому різноманітті головне завдання покупця - витратити гроші розумно і не дати себе обдурити. А зробити це можна тільки за умови, що попередньо вдасться перевірити ВІН код автомобіля з Європи безкоштовно або навіть за гроші.

Навіщо перевіряти історію європейського авто?

Серед розмаїття легкового транспорту, що заходить на вітчизняний ринок, дуже високий відсоток проблемних автомашин: битих, утоплених, зі скрученим пробігом. З їх допомогою недобросовісні продавці намагаються підвищити власні заробітки. Саме тому для покупця логічним кроком стає намір самостійно:

  • пробити машину по ВИН коду з Європи безкоштовно;
  • при необхідності - перевірити її через платні бази;
  • вивчити всю доступну інформацію у відкритих джерелах.

І якщо вдається це реалізувати, то конфлікт інтересів, виражений в прагненні одних приховати недоліки свого товару, а інших - їх виявити, вирішується сам собою. Покупець отримує красномовні факти, щоб обгрунтовано прийняти рішення: чи варто купити авто з Європи з запропонованими характеристиками і умовами?

Які дані вам потрібні для перевірки евробляхі?

Щоб «пробити» автомобіль на єврономерах, часто необхідно знати кілька його даних, дізнатися які можна у продавця або з документів:

  • реєстраційний номер;
  • VIN-код;
  • дату першої постановки на облік.

Існують ресурси, на яких реально і досить перевірити ВІН код автомобіля з Європи безкоштовно і без авторизації. Але є й інші: де потрібно виключно номерний знак або слід вводити відразу два-три параметра.

У випадку з розмитненними в Україні машинами, як правило, для вивчення їх української історії досить знати держномер, за яким можна встановити VIN-номер, а за ним - інші дані. Для транзитних ТЗ краще відразу запитати ВІН у продавця.

Як розшифровується ВІН код європейських авто?

У тих випадках, коли дані про транспорт роздобути взагалі можливо, перевірка європейського авто по ВІН коду при покупці з Європи - найбільш достовірний спосіб визначити його історію. Представляючи собою унікальний шифр, складений з 17 цифр і букв латинського алфавіту, він дозволяє однозначно і безпомилково ідентифікувати автомашину за:

  • країною і заводом-виробником;
  • маркою і моделлю;
  • роком випуску;
  • основними характеристиками;
  • серійним номером.

А щоб його підробити було особливо важко, в нього закладається контрольна цифра - результат складних математичних дій з іншими шістнадцятьма символами.

Наприклад, так виглядає ВІН-код Opel Astra_K 2016 року з дизельним 1,6-літровим двигуном, зібраного в Руссельсхайме, Німеччина (серія 123456 - вигадана): W0LBD8EK7G8123456.

Знаки в ВІН-коді європейських автомобілів традиційно діляться на три групи, в яких шифруються:

  • виробник (символи 1, 2, 3);
  • технічні характеристики (4-8) плюс контрольна цифра (9);
  • індивідуальний код (10-17), що включає модельний рік, код заводу і серійний номер.

Особливостями VIN-ідентифікаторів евромашін є те, що вони завжди починаються буквами S-Z, контрольна цифра і рік випуску деякими виробниками можуть не використовуватись, а у деяких рік зміщується з 10 на 11 позицію. На тих же місцях, де ніякого позначення не потрібно, проставляється «Z».

При цьому не варто забувати, що якщо в Європі продається автомобіль, виготовлений на іншому континенті, його VIN може починатися з інших символів і буде відповідати маркуванню, закріпленої за тим чи іншим автоконцерном.

Як пробити машину по ВІН коду з Європи?

Оскільки застосування вітчизняних вільних джерел не дозволить вивчити біографію автомобіля в доукраїнскийй період, в ідеалі пробити ВІН код машини з Європи потрібно по єврореєстрам. Але, на жаль, в Євросоюзі не існує загального інформресурсу, де у відкритому доступі зберігалися б відомості про зареєстровані на його території ТЗ.

Тому проводити перевірки необхідно по кожній країні окремо, проте і на цьому шляху не все буває гладко. Умовно щодо доступу до інформації всі єврокраїни можна розділити на три групи з:

  1. Відкритими безкоштовними базами.
  2. Можливістю тільки платних перевірок.
  3. Ускладненим доступом до інформації.

До першої групи належать держави Балтії, Скандинавії, Білорусь і Польща, по кожній з яких можна скористатися наступними сервісами.

У Литві - державним сайтом www.regitra.lt, які надають інфо про юридичний статус автомашини в республіці, стані її техогляду і страховки, наявність штрафів та перебування в угоні. Щоб отримати відомості, необхідно знати хоча б два параметри з трьох: VIN, литовський номер і номер свідоцтва про реєстрацію.

evropa1.png

В Естонії досить вказувати VIN-номер на порталах електронного бюро Департаменту шосейних доріг eteenindus.mnt.ee і Естонського фонду дорожнього страхування www.lkf.ee. Завдяки їм стане відома історія авто, зареєстровані пробіги, дані техоглядів і подробиці страхових випадків.

evropa2.png

evropa3.png

evropa4.png

З шведських ресурсів один з найбільш зручних і інформативних - www.car.info. Тільки по введеному VIN-коду він видає максимально детальну інформацію в дуже зручному вигляді.

evropa5.png

evropa6.png

У Данії - www.nummerplade.net, де зручніше переглядати інформацію за індивідуальними вкладках.

evropa7.png

evropa8.png


А в Польщі для моніторингу існує державний майданчик historiapojazdu.gov.pl, але для неї потрібно знати і одночасно вказувати ВІН-код, держномер і дату першої реєстрації транспортного засобу.

evropa9.png

В результаті сайт згенерує звіт з характеристиками машини, цифрами пробігів, зафіксованими ДТП, випадками викрадень і т.п.

evropa10.png

evropa11.png

Ще дві країни, за якими перевірки можливі, стоять осібно - Латвія і Білорусь.

У Латвії існує сайт Управління безпеки дорожнього руху e.csdd.lv. Однак на ньому необхідно пройти реєстрацію, для якої у людини повинен бути латвійський особистий ідентифікаційний код.

У Білорусі є ряд ресурсів, таких як:

  • база МВС;
  • митниця;
  • реєстр рухомого майна, обтяженого заставою.

Однак з урахуванням єдиного торгово-економічного простору з Росією, всі авто з Республіки Білорусь необхідно перевіряти за реєстрами РФ, доступ до яких не з російського IP-адреси ускладнений. Тим більше, що легальність ТЗ в Білорусі не гарантує відсутності проблем у його історії в період перебування в сусідній країні. Тому для максимальної впевненості в прозорості історії білоруських автомашин будь-які безоплатні перевірки слід доповнити платними як білоруським, так і російським базам, таким як kufar.by або Автокод.

В інших країнах, на жаль, відкритих баз даних немає або перевірити авто на єврономерах по ВІН-коду в них неможливо. Наприклад, бельгійські ТЗ реально «просканувати» на www.car-pass.be, але виключно за номером CarPass- документа, що містить історію ТО і показання одометра, який продавці часто не мають або відмовляються пред'явити покупцеві.

В інших країнах, таких, як, Англія, Іспанія, Нідерланди, Болгарія та інші, перевірка може здійснюватися виключно за номером реєстрації, що мало чим допомагає автомобілістам з України.

Якщо ж говорити про Німеччину, то її законодавство взагалі забороняє публікувати персональні відомості автоводіїв.

У підсумку для всіх країн з проблематичною безкоштовною перевіркою прийнятним варіантом залишаються комерційні сервіси, які, втім, так само не завжди гарантують наявність інформації.

З найбільш популярних можна виділити:

  • Vin-Info;
  • AutoDNA;
  • Automoli;
  • Carlife;
  • CarVertical.

Функціонують вони за схожим принципом і відрізняються оформленням звітів, кількістю пунктів чек-листа і вартістю. Тому перед оплатою важливо уважно вивчати зміст пропонованого заключення.

evropa12.png

evropa13.png

evropa14.png

За якими ще базами потрібно прогнати машину?

Додатково перевірити європейську машину з країни без відкритих реєстрів можна на реальність пробігу за допомогою результатів офіційних ТО. Наприклад, через carlife.in.ua, де послуга коштує 499 грн, а за її підсумками замовник зможе дізнатися:

  • дати проведення ТО в офіційних сервісних центрах;
  • зафіксовані свідчення одометра.

Однак подібний спосіб можна застосовувати лише для Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, Renault, Skoda і Audi, але, якщо машина хоча б раз пройшла офіційне обслуговування, його підсумки потраплять в звіт.

evropa15.png

evropa16.png

При цьому на головній сторінці сайту попередньо можна перевірити ВІН код європейських авто на його наявність в базі сервісу, і, якщо він виявлений не буде, плату, відповідно, проводити не доведеться.

evropa17.png

Також спробувати дізнатися інформацію в сервісних або дилерських центрах можна і за допомогою прямого запиту, проте практично завжди для цього необхідна буде участь власника ТЗ.

Ще однією можливістю, хоча і малоймовірною, перевірити автомобіль по VIN з Європи є його «прогін» по ресурсах не свого регіону. Наприклад, згадувані білоруські автомашини - за реєстрами Російської Федерації або прибалтійські - по євросайтах.

А ті авто, які пройшли розмитнення в Україні, настійно рекомендується прогнати по вітчизняним реєстрам, таким як baza-gai.com.ua або «Електронний кабінет водія»

evropa18.png

Кілька порад покупцям

Щодо необхідності перевірки, авто з Європи не відрізняються від транспортних засобів з інших континентів. Вивчення вимагає кожна автоодиниця, незалежно від марки, країни походження та заявлених характеристик, причому за всіма доступними джерелами:

  • платним;
  • безкоштовним;
  • прямим;
  • непрямим.

І хоча здійснити це не завжди легко, при бажанні і наявності відповідних інструментів - реально для кожного покупця.

Головне - запастися терпінням, зіставляти різні дані і сприймати їх не більше, ніж в якості допоміжних методів. Які б обнадійливі результати не показала перевірка європейського автомобіля по vin коду безкоштовно перед покупкою з Європи, її основне завдання - відсіяти відвертих «котів у мішку». Тому що остаточне рішення буде прийнято тільки після того, як авто пройде фізичний огляд, а якщо знадобиться, то і комп'ютерну діагностику разом з «обстеженням» на СТО.

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.