© 2025 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні
Б/у автомобілі доставляються в Україну з усіх куточків Старого Світу. До того ж відкриті кордони дозволяють кожному бажаючому самому пригнати авто з Європи при наявності документів, що дозволяють в'їзд до Євросоюзу. Потік транспорту не вичерпується навіть в умовах пандемії і пропонує українцям найширший асортимент. Словом, машин багато, а вибір багатий. І у всьому цьому різноманітті головне завдання покупця - витратити гроші розумно і не дати себе обдурити. А зробити це можна тільки за умови, що попередньо вдасться перевірити ВІН код автомобіля з Європи безкоштовно або навіть за гроші.
Серед розмаїття легкового транспорту, що заходить на вітчизняний ринок, дуже високий відсоток проблемних автомашин: битих, утоплених, зі скрученим пробігом. З їх допомогою недобросовісні продавці намагаються підвищити власні заробітки. Саме тому для покупця логічним кроком стає намір самостійно:
І якщо вдається це реалізувати, то конфлікт інтересів, виражений в прагненні одних приховати недоліки свого товару, а інших - їх виявити, вирішується сам собою. Покупець отримує красномовні факти, щоб обгрунтовано прийняти рішення: чи варто купити авто з Європи з запропонованими характеристиками і умовами?
Щоб «пробити» автомобіль на єврономерах, часто необхідно знати кілька його даних, дізнатися які можна у продавця або з документів:
Існують ресурси, на яких реально і досить перевірити ВІН код автомобіля з Європи безкоштовно і без авторизації. Але є й інші: де потрібно виключно номерний знак або слід вводити відразу два-три параметра.
У випадку з розмитненними в Україні машинами, як правило, для вивчення їх української історії досить знати держномер, за яким можна встановити VIN-номер, а за ним - інші дані. Для транзитних ТЗ краще відразу запитати ВІН у продавця.
У тих випадках, коли дані про транспорт роздобути взагалі можливо, перевірка європейського авто по ВІН коду при покупці з Європи - найбільш достовірний спосіб визначити його історію. Представляючи собою унікальний шифр, складений з 17 цифр і букв латинського алфавіту, він дозволяє однозначно і безпомилково ідентифікувати автомашину за:
А щоб його підробити було особливо важко, в нього закладається контрольна цифра - результат складних математичних дій з іншими шістнадцятьма символами.
Наприклад, так виглядає ВІН-код Opel Astra_K 2016 року з дизельним 1,6-літровим двигуном, зібраного в Руссельсхайме, Німеччина (серія 123456 - вигадана): W0LBD8EK7G8123456.
Знаки в ВІН-коді європейських автомобілів традиційно діляться на три групи, в яких шифруються:
Особливостями VIN-ідентифікаторів евромашін є те, що вони завжди починаються буквами S-Z, контрольна цифра і рік випуску деякими виробниками можуть не використовуватись, а у деяких рік зміщується з 10 на 11 позицію. На тих же місцях, де ніякого позначення не потрібно, проставляється «Z».
При цьому не варто забувати, що якщо в Європі продається автомобіль, виготовлений на іншому континенті, його VIN може починатися з інших символів і буде відповідати маркуванню, закріпленої за тим чи іншим автоконцерном.
Оскільки застосування вітчизняних вільних джерел не дозволить вивчити біографію автомобіля в доукраїнскийй період, в ідеалі пробити ВІН код машини з Європи потрібно по єврореєстрам. Але, на жаль, в Євросоюзі не існує загального інформресурсу, де у відкритому доступі зберігалися б відомості про зареєстровані на його території ТЗ.
Тому проводити перевірки необхідно по кожній країні окремо, проте і на цьому шляху не все буває гладко. Умовно щодо доступу до інформації всі єврокраїни можна розділити на три групи з:
До першої групи належать держави Балтії, Скандинавії, Білорусь і Польща, по кожній з яких можна скористатися наступними сервісами.
У Литві - державним сайтом www.regitra.lt, які надають інфо про юридичний статус автомашини в республіці, стані її техогляду і страховки, наявність штрафів та перебування в угоні. Щоб отримати відомості, необхідно знати хоча б два параметри з трьох: VIN, литовський номер і номер свідоцтва про реєстрацію.
В Естонії досить вказувати VIN-номер на порталах електронного бюро Департаменту шосейних доріг eteenindus.mnt.ee і Естонського фонду дорожнього страхування www.lkf.ee. Завдяки їм стане відома історія авто, зареєстровані пробіги, дані техоглядів і подробиці страхових випадків.
З шведських ресурсів один з найбільш зручних і інформативних - www.car.info. Тільки по введеному VIN-коду він видає максимально детальну інформацію в дуже зручному вигляді.
У Данії - www.nummerplade.net, де зручніше переглядати інформацію за індивідуальними вкладках.
А в Польщі для моніторингу існує державний майданчик historiapojazdu.gov.pl, але для неї потрібно знати і одночасно вказувати ВІН-код, держномер і дату першої реєстрації транспортного засобу.
В результаті сайт згенерує звіт з характеристиками машини, цифрами пробігів, зафіксованими ДТП, випадками викрадень і т.п.
Ще дві країни, за якими перевірки можливі, стоять осібно - Латвія і Білорусь.
У Латвії існує сайт Управління безпеки дорожнього руху e.csdd.lv. Однак на ньому необхідно пройти реєстрацію, для якої у людини повинен бути латвійський особистий ідентифікаційний код.
У Білорусі є ряд ресурсів, таких як:
Однак з урахуванням єдиного торгово-економічного простору з Росією, всі авто з Республіки Білорусь необхідно перевіряти за реєстрами РФ, доступ до яких не з російського IP-адреси ускладнений. Тим більше, що легальність ТЗ в Білорусі не гарантує відсутності проблем у його історії в період перебування в сусідній країні. Тому для максимальної впевненості в прозорості історії білоруських автомашин будь-які безоплатні перевірки слід доповнити платними як білоруським, так і російським базам, таким як kufar.by або Автокод.
В інших країнах, на жаль, відкритих баз даних немає або перевірити авто на єврономерах по ВІН-коду в них неможливо. Наприклад, бельгійські ТЗ реально «просканувати» на www.car-pass.be, але виключно за номером CarPass- документа, що містить історію ТО і показання одометра, який продавці часто не мають або відмовляються пред'явити покупцеві.
В інших країнах, таких, як, Англія, Іспанія, Нідерланди, Болгарія та інші, перевірка може здійснюватися виключно за номером реєстрації, що мало чим допомагає автомобілістам з України.
Якщо ж говорити про Німеччину, то її законодавство взагалі забороняє публікувати персональні відомості автоводіїв.
У підсумку для всіх країн з проблематичною безкоштовною перевіркою прийнятним варіантом залишаються комерційні сервіси, які, втім, так само не завжди гарантують наявність інформації.
З найбільш популярних можна виділити:
Функціонують вони за схожим принципом і відрізняються оформленням звітів, кількістю пунктів чек-листа і вартістю. Тому перед оплатою важливо уважно вивчати зміст пропонованого заключення.
Додатково перевірити європейську машину з країни без відкритих реєстрів можна на реальність пробігу за допомогою результатів офіційних ТО. Наприклад, через carlife.in.ua, де послуга коштує 499 грн, а за її підсумками замовник зможе дізнатися:
Однак подібний спосіб можна застосовувати лише для Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, Renault, Skoda і Audi, але, якщо машина хоча б раз пройшла офіційне обслуговування, його підсумки потраплять в звіт.
При цьому на головній сторінці сайту попередньо можна перевірити ВІН код європейських авто на його наявність в базі сервісу, і, якщо він виявлений не буде, плату, відповідно, проводити не доведеться.
Також спробувати дізнатися інформацію в сервісних або дилерських центрах можна і за допомогою прямого запиту, проте практично завжди для цього необхідна буде участь власника ТЗ.
Ще однією можливістю, хоча і малоймовірною, перевірити автомобіль по VIN з Європи є його «прогін» по ресурсах не свого регіону. Наприклад, згадувані білоруські автомашини - за реєстрами Російської Федерації або прибалтійські - по євросайтах.
А ті авто, які пройшли розмитнення в Україні, настійно рекомендується прогнати по вітчизняним реєстрам, таким як baza-gai.com.ua або «Електронний кабінет водія»
Щодо необхідності перевірки, авто з Європи не відрізняються від транспортних засобів з інших континентів. Вивчення вимагає кожна автоодиниця, незалежно від марки, країни походження та заявлених характеристик, причому за всіма доступними джерелами:
І хоча здійснити це не завжди легко, при бажанні і наявності відповідних інструментів - реально для кожного покупця.
Головне - запастися терпінням, зіставляти різні дані і сприймати їх не більше, ніж в якості допоміжних методів. Які б обнадійливі результати не показала перевірка європейського автомобіля по vin коду безкоштовно перед покупкою з Європи, її основне завдання - відсіяти відвертих «котів у мішку». Тому що остаточне рішення буде прийнято тільки після того, як авто пройде фізичний огляд, а якщо знадобиться, то і комп'ютерну діагностику разом з «обстеженням» на СТО.
PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran
FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape
X1X3X53 series
6CX-9CX-5
VitaraSx4
SportageSorentoNiro
ASXOutlanderPajero Sport
DusterCapturMeganeSanderoLogan
2083083008
RapidOctaviaKodiaqKaroq
SGLACLA
CorollaCamryRAV 4
© 2025 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні