© 2025 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні
Не секрет, що українські автолюбителі відчувають певне благоговіння перед німецьким легковим транспортом, в тому числі і вживаним. Однак, на жаль, думки про те, що купити авто з Німеччини гарантовано означає пересісти на «колеса» з достовірною історією, перетворилися просто в поширений стереотип. Віра в нього створює сприятливі умови для різного роду шахраїв, і часто виливається в фінансові втрати нових власників. Тому дойчландавто вимагають строгої перевірки перед покупкою.
Аналогічно Україні, Прибалтиці, Польщі, США та багатьох країнах, продаж автомобілів в Німеччині служить джерелом чималих доходів для всіх причетних до процесу. Однак найбільші заробітки прагнуть дістати посередники, що свідомо готують транспорт на реалізацію в Східну Європу. За підрахунками німецьких автоекспертів третина машин з їх країни має занижений пробіг, при якому їх вартість в середньому піднімається на 3000 євро, а приблизно у 20% з них цей показник перевищує 80 тис. км.
Саме тому при виборі «німця» і до підписання договору купівлі-продажу має сенс ретельно:
І все це - незалежно від того, належить вам самому пригнати авто з Німеччини або купити на батьківщині. А для цього варто запастися терпінням, не піддаватися тиску продавців і скрупульозно перевіряти доступні факти.
Для максимально глибокого дослідження «біографії» автотранспорту в першу чергу слід дізнатися його:
Головне, чого вдасться домогтися з їхньою допомогою, - визначити чи перевірити ВІН код автомобіля з Німеччини, щоб застосовуючи його, спробувати ідентифікувати пробіг, реєстраційну історію і можливі обмеження, накладені на ТЗ.
Додатково необхідно обов'язково скласти уявлення про фізичний стан салону, кузова, вузлів і систем, а також чи проводилися ремонти. Але все це логічно вивчати вже після перевірки за ВІНом, яка дозволить зрозуміти: а чи варто взагалі витрачати час на перегляд наживо.
Структура ВІН-коду німецьких машин не відрізняється від кодів автотранспорту з решти світу. Вона також складається з 17 символів, що діляться на три групи:
Vehicle Identification Number автомобіля, що зійшов з конвеєра безпосередньо на батьківщині Міхаеля Шумахера, починається буквою W: WAU - Audi, WPO - Porsche, WH - Skoda і т.д. Для машин, проданих в Німеччині, але вироблених за її межами, перші символи будуть відповідати індивідуально країні-виробнику. Скажімо, у випадку зі Шкодою виготовленої в Чехії, - TMB, TNL або інші, а у британської Honda - SNS.
Наступні 6 знаків шифрують модель, кузов, ключові характеристики (тип двигуна, приводу, положення керма, КПП і т.п.), а решта 8 - рік і завод збірки, а також серійний номер.
На тих позиціях, де літери і цифри не потрібні, може проставлятися Z, а щоб самостійно читати VIN'и, слід застосовувати таблиці для їх розшифровки.
Припустимо, нам належить перевірка німецького авто за ВІН кодом з Німеччини, вказаного в оголошенні як - WAUZZZF41HA123456. З цієї комбінації дізнаємося, що:
Тобто ми відразу ж встановили модель, рік і переконалися в тому, де вона збиралася: Audi A4 2017 р німецької збірки.
Знаючи комбінацію зі згаданих 17 символів, можна приступати до аналізу параметрів машини. Але відразу обмовимося: перевірка авто з Німеччини по ВІН коду не дозволить безпосередньо виявити пройдену ним відстань через німецькі інтернет-сервіси і бази даних. Причина - суворі німецькі законодавчі обмеження на публікацію приватної інформації.
Не вийде її роздобути і через офіційні представництва автобрендів: подібні відомості може отримати лише власник авто. Правда, існує ймовірність перевірити машину на викрадення в Німеччині за допомогою персонального запиту в поліцію, але гарантій відповіді на нього також не існує.
Тому логічно починати з відкритих і безкоштовних ресурсів в Україні, що дозволяють встановити справжність самого він-коду, а вже по ньому - тех.характеристики автомобіля.
Для цієї мети підійде чат-бот Opendatabot, що встановлюється в месенджер Viber, Telegram, FB Messenger і Skype. Відкриваємо його, натискаємо «шукати», «штрафи та авто», «авто», «за номером авто», вводимо номерний знак транспортного засобу і чекаємо результатів.
Як бачимо, програма надає наявну інформацію про автомобіль, включаючи ВІН-код, який ми можемо звірити з наданим продавцем.
У тих випадках, коли є які-небудь ускладнення у вигляді арешту, застави, боргових зобов'язань, Opendatabot покаже це в окремому полі, а за 33 грн розшифрує суть «Обтяження».
Але бувають автоекземпляри, наприклад, недавно пригнані, за якими Opendatabot не надає він. В цьому випадку швидко знайти необхідні відомості і перевірити машину з Німеччини по VIN коду дозволить baza-gai.com.ua, де досить ввести номер автомобіля.
Тут ми побачимо, чи числиться ТЗ в угоні, і, натиснувши кнопку «Дізнатися VIN і страховку», перейдемо на policy-web.mtsbu.ua, отримавши заодно і розуміння про страховку.
Замість Opendatabot перевірка по ВІН коду авто з Німеччини безкоштовно також можлива в «Електронному кабінеті водія» за адресою e-driver.hsc.gov.ua, в якому після авторизації можна уточнити технічні характеристики автомашини.
Додатково за 54,82 грн портал запропонує розширити відомості, хоча принципово нових ми не отримаємо:
В результаті така перевірка дозволяє перевірити відповідність номера, ВІН-коду і характеристик вподобаного автомобіля, які озвучив продавець. Але що залишається невирішеним, так це питання з пробігом. А оскільки більше інформації з відкритих джерел отримати навряд чи вдасться, як наступний крок можна задіяти платні ресурси.
Втім, неодмінно варто тримати в голові, що навіть послуги, надані за гроші, не гарантують отримання об'єктивної інформації. Наприклад, відомий багатьом автомобілістам CarVertical пропонує перевірку будь-якого 4-колісного засобу за номером реєстрації або ВІН-кодом. Але його звіти можуть містити як повну інформацію, включаючи фотозвіти про пошкодження, так і ту, що не відповідає дійсності, або навіть надавати її по мінімуму.
Для наочності на скріншотах нижче наведені фрагменти двох звітів, зроблених за ВІН-кодами різних машин в один час. На першому показані значення пробігу, що збіглися з реальними свідченнями скрученого одометра. На другому - єдине значення кілометражу за всю історію автомобіля, тоді як на момент перевірки реальний, але скручений пробіг дорівнював 350000 км. У звіті останнє число не позначилося.
І такий стан справ характерний для багатьох платних програм і додатків, в тому числі і іноземних. Відомі непоодинокі випадки, коли ресурс підтверджував пробіг авто, в той час як уважні користувачі дивувалися: чому, скажімо, у 8-річної машини із загальним пробігом 180000 км підтверджено всього 7000 км за останні 4,5 року. Або чому безкоштовний, але ресурс, що активно рекламується, в 2021 р за номером ідентифікує автомобіль TOYOTA CAMRY з реєстрацією 2014 р, тоді як Opendatabot і e-driver.hsc.gov.ua однаково визначають його як LEXUS 2019 року випуску і реєстрації.
Іншими словами, коли здійснюється перевірка ВІН коду автомобіля з Німеччини, отримані дані з відкритих джерел практично не відрізняються від інформації з безкоштовної частини комерційних додатків. А платні послуги не гарантують отримання розширеної інформації, що мала б важливе значення для розуміння історії авто. Особливо в тих випадках, коли воно знаходиться в Німеччині або тільки ввезено в Україну.
Крім описаних вище і подібних ресурсів, додатково можна спробувати пробити машину за реєстром державної митної служби України, по сайтах європейських країн і банально - ввести в пошуку google або іншої пошукової системи її ВІН-код або номер.
У випадку з автомобілем AX **** EP з прикладу вище перевірка на сайті митниці cabinet.customs.gov.ua/vincheck показала:
Тобто авто дійсно розмитнено в Україні 03.07.2017, а 04.07.2017 р поставлено на облік.
Що стосується ресурсів інших країн, то це - багато в чому спроба на удачу, для якої необхідно:
Теоретично таку інформацію може надати продавець авто, якщо знає її і побажає це зробити. Але найчастіше цього не відбувається.
А ось з пошуком в google історія авто не обов'язково, але може прояснитися. У випадку з VIN-номером AudiA4 одне з пошукових посилань вивело на веб-портал митної аналітики ImportGenius. Тут випала нагода дізнатися дані власника та автомобіля, але головне - з якої країни він насправді ввезений.
Тобто в даному прикладі можемо констатувати: заявлена продавцем інформація про походження авто і його технічні параметри відповідає отриманими даними. Неперевіреними залишається пробіг, але в силу названих вище причин на даному етапі перевірити його неможливо. А тому все, що залишається покупцеві в подібній ситуації, - переходити в сферу спілкування з продавцем, фізичної перевірки авто, а може й до найму фахівців з перевірки та підбору ТЗ.
Втім, до фізичного огляду автомобіля справа може і не дійти, якщо його власник задовольнить ключове прохання покупця, з якого, за великим рахунком, і необхідно починати знайомство з німецькими машинами. Заочно або при особистій зустрічі запитайте у продавця «ТЮФ» - документ формату А4 про проходження TÜV, техогляду в Німеччині. У шапці тюфов обов'язково вказуються модель і VIN код німецьких авто, пройдені відстані і дати останніх оглядів.
Цей документ, нарівні з сервісною книгою, повинен додаватися до будь-якого німецького авто, його дані легко зіставити з кілометражем, заявленим продавцем, і якщо вони однакові, можете себе привітати.
Однак до покупця такий папір в Україні доїжджає рідко. За запевненнями багатьох продавців «її не було спочатку», «вона загубилася на кордоні», «здано при постановці на облік» і т.д. І хоча, відсутність TÜV'а ще не означає, що пробіг 100%-во змотаний, подібні заяви повинні миттєво насторожити. І тоді залишиться фізично оглядати автомобіль, звертаючи особливу увагу на :
За цими і подібними ознаками цілком реально не визначити точний пробіг, але зрозуміти: чи може заявлений кілометраж виявитися реальним. А заодно і помітити сліди можливих ремонтних і відновлювальних робіт.
Якщо ж у вашому розпорядженні є товщиномір, різного роду електронні сканери або ПО, то ви, швидше за все, зможете визначити наявність фарбованих, а значить - відновлених кузовних елементів і, як мінімум, орієнтовний пробіг машини. Єдине: ПО краще використовувати сертифіковане плюс для нього можуть знадобитися дорогі перехідники. Але головне - навіть з цими даними не варто довіряти сліпо, а краще зіставляти інформацію з різних джерел.
Ну, а якщо подібні дії виявляться занадто складними або все-таки безрезультатними, можна скористатися каталогом перевірених машин на ресурсі ab.ua.
Тут ви знайдете автомобілі, що перед виставленням на продаж пройшли ретельну перевірку і не потребують глибокого моніторингу покупцем.
На завершення бажаємо вам достовірних перевірок і пропонуємо ще один лайфхак. У Німеччині їздять не тільки часто, але і багато, настільки, що щорічний середній кілометраж легкових авто становить 40-50 тис км, і це - навіть не максимум. Відповідно, коли вам пропонують машину, скажімо, у віці від 5 років з пробігом до 100000 км, це служить найважливішим сигналом для максимально ретельної перевірки за всіма можливими джерелами інформації, включаючи електронне сканування і огляд на СТО.
PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran
FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape
X1X3X53 series
6CX-9CX-5
VitaraSx4
SportageSorentoNiro
ASXOutlanderPajero Sport
DusterCapturMeganeSanderoLogan
2083083008
RapidOctaviaKodiaqKaroq
SGLACLA
CorollaCamryRAV 4
© 2025 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні