НовостиЯк перевірити бу авто перед покупкою самостійно?

Як перевірити бу авто перед покупкою самостійно?

11:00, октября 20, 2021

Багато плюсів має старий автомобіль в порівнянні з новим - і дешевше, і податків платити менше, і обслуговуватися можна в недорогому сервісі ... Але ось тільки вибрати гідний екземпляр може далеко не кожен автомобіліст. Ми готові розповісти, як самостійно правильно перевірити бу авто перед покупкою в Україні.

Перш за все, при покупці бу авто з пробігом ви повинні прийняти кілька ключових рішень щодо вашого майбутнього автомобіля - а саме, якого роду його негативні якості ви готові прийняти. Тому перш за все потрібно перевірити:

  • фарбовані машина чи ні
  • бита машина чи ні
  • потопельник чи ні.

Одразу скажемо, що і з таким бекграундом експлуатація авто можлива, хоча багато що залежить від того, наскільки якісно відновили машину після тих чи інших неприємностей. І наскільки ви готові миритися з проблемами, які будуть виникати як наслідок бурхливих подій в історії даного екземпляра. Їх ознаки ми перерахуємо нижче.

Що потрібно перевірити при покупці бу авто з рук?

Збираючись на перегляд машини-кандидата на покупку, краще скласти список систем і агрегатів, які ви повинні перевірити:

  • акумулятор
  • варіатор
  • двигун
  • кондиціонер
  • мізки авто
  • генератор
  • АКПП
  • реле
  • підвіску
  • зчеплення

Деякі позиції з даного списку на перший погляд не дуже важливі і не дуже дорогі для заміни, наприклад, акумулятор або реле напруги. Але якщо несправними виявляться кілька цих «дрібниць», ремонт вже виллється в копієчку. Тому потрібно перевіряти при покупці бу машини з пробігом з рук все ретельно і не поспішаючи.

Що потрібно мати покупцеві при собі для перевірки?

Щоб правильно перевірити бу машину перед покупкою потрібно мати з собою кілька речей:

- блокнот з позначками, на що потрібно звернути увагу при перевірці саме цієї моделі авто;

- товщинометрії для вимірювання товщини шару лакофарбового покриття, він допоможе перевірити кузов машини на предмет перефарбовування;

- ліхтарик для огляду важкодоступних місць;

- водійське посвідчення.

Спеціальні і особливо складні прилади для діагностики автомобіля типу мотор-тестера або діагностичного сканера у вас навряд чи будуть під рукою. Але з їх допомогою необхідно перевірити при покупці бу автомобіля деякі системи вже на СТО - і після того, як ви схвалите даний екземпляр за іншими параметрами відбору.

Керівництво до самостійної перевірки авто перед покупкою

Перевірити бу авто з пробігом при покупці з рук без допомоги експерта цілком реально, потрібно лише бути уважним і дотримуватися нижченаведеного порядку.

Всі помічені недоліки і головні переваги машини заносите в ваш блокнот, це допоможе, по-перше, при торгах з продавцем, а по-друге, після закінчення огляду так легше буде скласти фінальне враження про даний екземпляр. І в подальшому, маючи під рукою детальний опис особливостей кожного лота, вам буде легше порівнювати варіанти і робити вибір між ними.

Оцінка зовнішнього стану

Кузов - найдорожча і складна в ремонті частина автомобіля, тому так важливо в першу чергу перевірити кузов машини. Проблеми можуть бути двох типів - іржа і наслідки серйозних ДТП. Вогнища корозії шукайте в нижній частині дверей, крил і порогів, на крайках капота і кришки багажника. Корозія може бути поверхневою - на початковій стадії, а також глибокою або внутрішньою, що розвивається у внутрішніх порожнинах. Поверхневу в принципі нескладно зупинити простим ремонтом, а ту, що в глибині, потрібно усувати серйозним ремонтом з подальшим фарбуванням.

Що стосується наслідків ДТП, найголовніше, щоб в результаті не був порушений силовий каркас кузова. Самому перевірити геометрію кузова автомобіля в принципі можливо, але у випадку з чужим автомобілем краще звернутися на пост контролю установки коліс (так званий схід-розвал). Якщо майстри скажуть, що відрегулювати кути установки коліс не вдасться, значить, кузов, грубо кажучи, кривий. Купувати таку машину не варто.

Багато автомобілістів не хочуть купувати машину, яка була перефарбована. Насправді, якщо авто фарбували на фірмовій СТО, це може не мати серйозних наслідків з точки зору експлуатації. Ознаки перефарбовування - мікрократери на покритті, сліди демонтажу знімних деталей кузова. Часто видають перефарбовування болти кріплення дверей, крил, люка бензобака - на них залишаються сліди інструменту.

Поради з особистого досвіду авто-експерта

Грубо перевірити геометрію кузова, щоб відфільтрувати сильно пошкоджені і погано відновлені екземпляри можна, спостерігаючи за тим, як рухається машина в ракурсі спереду і ззаду. Коли кузов кривий, машина при русі прямо йде як би боком, і це відразу помітно.

Якщо невідомо розташування контрольних точок на кузові, перевірити його геометрію можна, визначаючи і порівнюючи відстань між центрами осей коліс, лонжеронами, кутами дверних прорізів по різні боки кузова.

Один з експертів розповідав нашому журналісту випадок, коли у машини, що в цілому непогано виглядала, виявився ... на три сантиметри завужені отвір правих передніх дверей! Порушення геометрії кузова після косого фронтального удару невідомі майстри компенсували, звузивши двері - замість того, щоб витягати деформований каркас кузова на стапелі.

Огляд салону і внутрішніх панелей

Щоб правильно перевірити стан автомобіля при покупці з рук, важливо оглянути інтер'єр, де зазвичай залишаються сліди тривалої або недбалої, нещадної експлуатації. Потерте кермо і накладки педалей, пошарпаний чохол КПП, затерта оббивка на краях сидінь, картах дверей, подряпане торпедо - можна усунути деякі з цих ознак, але не всі. Тому потрібно бути уважним при пошуку цих міток часу і значного - більше 150 - 200 тис.км - пробігу.

Зверніть увагу на панелі торпедо біля замку (кнопки) запалювання, на заглушки близько ручок відкривання дверей, де залишаються подряпини від ключа і нігтів і потертості від пальців. У більшості сучасних автомобілів ці пошкодження починають проявлятися після перших 100 - 150 тис.км пробігу - звичайно, якщо машина служила не в таксі і не в корпоративному автопарку.

Перебуваючи в салоні, перевірте, як працюють системи, які управляються з приладової панелі - світлотехніка, кліматична установка, приводи стекол, сидінь і подібне. З одного боку, це не життєво важливі речі, але вони визначають комфорт, за який платить покупець будь-якого сучасного автомобіля.

У салоні в першу чергу проявляються ознаки потопельника: запах вогкості, розводи і цвіль на тканині і під килимками, корозія на металевих деталях. Якщо машина потрапила під підозру як та, що побувала в воді, особливо ретельно перевіряйте роботу електроприладів, адже саме вони страждають при потопі в першу чергу.

Дивимося моторний відсік

Перевірити вживаний бу автомобіль перед покупкою неможливо без огляду підкапотного простору. Зовнішній огляд двигуна багато про що не скаже, хоча патьоки масла, робочих рідин і кустарні, нестандартні зовнішні деталі в підкапотному просторі повинні насторожити. З іншого боку, пил на деталях, легке запотівання близько маслозаливной горловини і інших пробок не повинні насторожувати - це більш-менш нормально для старих машин. А ось низький рівень робочих рідин в бачках викликає питання - як мінімум про те, коли останній раз відновлювали рівень. Якщо доливають часто, це говорить про проблеми у відповідній системі, і краще відразу з'ясувати вартість її усунення.

Зверніть увагу на проводку: не дуже добре, якщо джгути матимуть скручування, перемотані ізолентою місця, брудні або замаслені роз'єми.

Перевірка двигуна

Двигун - то, що обов'язково потрібно перевіряти при купівлі вживаного бу автомобіля з рук. Перш за все, у мотора повинен бути рівний і стійкий холостий хід, що не супроводжується стуками і шумами, що виділяються над загальним тлом. На ходу двигун повинен забезпечувати рівний, синхронний з ходом акселератора розгін без провалів, смикань і ривків. Майте на увазі, що навіть якщо подібні ознаки є, не завжди вони - свідчення великих проблем. Але остаточний вердикт по двигуну в такому випадку за професійним майстром-мотористом, і він повинен бути винесений ще коли покупка автомобіля не здійснена. Коли машина має автоматичну трансмісію, набір обертів двигуна може бути несинхронним з прискоренням.

Якщо автомобіль не дуже молодий - старше 5 - 6 років, або є сумніви в параметрах його роботи, варто заїхати на СТО, де є електронні прилади для діагностики автомобіля і перевірки мотора в тому числі.

Тест драйв як обов'язкова частина

Не можна повноцінно перевірити стан авто, не випробувавши його на ходу. Ще збираючись на перегляд машини, прикиньте для себе маршрут можливого трест-драйву. Він повинен включати також і нерівні дороги (бруківку), щоб протестувати підвіску.

Під час тестової поїздки не включайте музику і не ведіть розмов, тому що вам потрібно прислухатися не тільки до відчуттів на кермі і педалях, а й в буквальному сенсі. Деякі стуки підвіски означають досить дорогий ремонт (стійки підвіски McPherson), деякі - всього лише копійчані проблеми (втулки і стійки стабілізатора).

Про діагностику двигуна на ходу говорилося вище, а на другому місці за важливістю - перевірка трансмісії, ремонт якої іноді може бути порівняємо за вартістю з ціною всієї вживаної машини. У примірників з механічною коробкою перевіряйте чіткість ходу важеля, легкість перемикання і роботу зчеплення - воно повинно забезпечувати плавне рушання з місця і знову-таки плавне і безпроблемне перемикання передач.

Автоматичні трансмісії бувають різними, і не всі типи забезпечують плавне перемикання навіть в стані «з салону» (це стосується, наприклад, бюджетних «роботів» на недорогих моделях). Однак, більшість «автоматів» повинні перемикати передачі непомітно. Так що перед тест-драйвом уживаного автомобіля поцікавтеся, якого роду «автомати» зустрічаються на конкретній моделі.

Перевірка документів на машину

Щоб не витрачати час і зусилля даремно, потрібно відразу самому перевірити документи на машину при покупці авто з рук. Транспортний засіб з проблемними документами ми не радимо навіть розглядати як варіант, адже це прямий ризик втратити свої гроші.

Переконайтеся, що автомобіль, по-перше, дійсно занесений в загальнодержавну базу транспортних засобів, а по-друге, що його немає в базах проблемних машин - тих, що знаходяться в арешті, у викраденні, заставі тощо. Також переконайтеся, що записаний в техпаспорті власник живий, здоровий і готовий контактувати з вами. Корисно буде перевірити авто за ВІН кодом ще до детального огляду - для цього є спеціальні сайти і сервіси в інтернеті, як платні, так і безкоштовні (див. розділ Поради юриста).

Пильність! Поради юриста

Якщо Ви вирішили заощадити і вибрати авто з пробігом самі, юристи з досвідом в сфері автомобільного права дають Вам пару порад, як це зробити і на що варто звернути увагу.

Яким би ви ресурсом не користувалися: інтернет оголошення, авторинок, покупка в салоні авто з пробігом, перш за все слухайте себе. І якщо при першій зустрічі з вашої чотириколісною мрією ви сумніваєтеся - значить, тут щось не так. Не поспішайте приймати рішення, як то кажуть, тихіше їдеш, далі будеш. А вже якщо мова йде про свої кревні гроші, то тим більше потрібно 7 разів перевірити, і лише потім платити за рахунком.

  • ВІН номер, він же номер кузова - ідентифікатор по якому можна перевірити історію автомобіля, можливо, знайти його двійника або відношення до бази викрадених машин.

Це можливо зробити на інтернет ресурсах, а саме:

https://www.carvertical.com/ua/ru

https://ua.vin-info.com

https://ua.carplates.app/vin/KMHDT41BP8U391390

  • Взяти ПІБ і податковий номер у власника, і перевірити його з відкритого Реєстру боржників.

https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

Дату народження власника обчислити дуже легко. За ІПН можна визначити і інші деталі, на випадок, якщо вам дали невірні дані.

http://yurradnik.com.ua/perevirka-identifikatsiynogo-nomeru/

  • Якщо два етапи пройдено, рекомендується звернутися до нотаріуса з відповідною заявою про отримання інформації про відсутність застави як на авто, так і на самого господаря, щоб при переоформленні не виникло питань.

https://nais.gov.ua/registers

  • Рекомендується також перевірити справжність паспорта за даними Міграційної служби України.

https://nd.dmsu.gov.ua

  • Якщо ж сумнівів немає, тоді варто перейти до огляду автомобіля.

Якщо Ви не майстер цієї справи, то тут краще заплатити експерту і зробити діагностику по повній.

  • У разі, якщо власник володіє авто спільно з дружиною, оформити нотаріально завірений дозвіл на продаж, щоб в подальшому суд не виніс рішення на її користь і Вам не довелося повернути свій автомобіль (Ст.ст. 60-61 Семейного кодекса Украины).
  • Далі стоїть питання, як же переоформити власність на автомобіль на себе.

Варіант 1: Довіреність генеральна на транспортний засіб

Варіант 2: Переоформлення в Сервісному центрі

Майте увазі, що є різні варіанти розрахунку за куплений автомобіль:

  1. Попередній договір з передачею авансу, полягає в звичайній письмовій формі.
  2. Нотаріальний договір купівлі-продажу
  3. Розписка про отримання грошей за проданий автомобіль від власника.
  4. Оплата за безготівковим розрахунком.
  5. Рекомендується авансовий платіж передавати в розмірі до 2% від продажної вартості автомобіля.

При продажу за готівковий розрахунок краще зробити нотаріальний договір і заяву про відсутність будь-яких претензій з розрахунку за автомобіль.

Завершенням придбання буде отримане на Ваше ім'я свідоцтво на транспортний засіб.

Гарного вибору і удачі за кермом!

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.