© 2025 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні
Легковий транспорт з країни Сонця, що сходить, славиться своєю якістю, технологічністю, помірними цінами, дизайном і практичністю. За це його цінують у всьому світі, і Україна - не виняток. А купити авто з Японії сьогодні можна в основному за допомогою аукціонів, яких налічуються десятки, або з комерційних автостоянок, яких також чимало.
Однак, якщо зі стоянками досвідчені автоброкери не радять зв'язуватися зовсім, оскільки на них, як правило, реалізуються аварійні, втоплені, машини, що були в комерційному використанні, то при покупці на аукціонах все йде по-іншому. Хоча і в цьому випадку перед оплатою варто перевірити японський авто за номером кузова і іншим показникам, особливо вже ввезене в Україну ТЗ.
Коли транспортні засоби виставляються на японських аукціонах, його продавцями виступають автосалони або компанії-експортери, а покупцями - виключно сертифіковані брокери. З одного боку, це не дозволить вам самому пригнати авто з Японії, але з іншого - гарантує відповідність його заявленого стану реальному.
Однак навіть перевірки автомашин напередодні торгів «від гвинтика до подряпини», внесення їх особливостей в аукціонний лист і ретельний контроль брокерів не здатні убезпечити покупця від шахраїв на 100%. І найчастіше на їх прийоми потрапляють люди, які не подбали про те, щоб:
Подібний підхід може привести до великих фінансових втрат у вигляді переплати за товар, майбутніх ремонтних і відновлювальних робіт. Особливо чреваті зразки зі скрученим кілометражем, «стріляними» подушками безпеки, «потопельники» або «розпили», що ввозяться в країну з метою зниження податків. Ну, і ніхто не відміняв необхідність перевірити машину на арешт, перебування в заставі, кредиті або викраденні.
При купівлі японських машин вкрай важливо чітко розділяти їх на дві групи:
Дане розмежування необхідно для правильного розуміння, за якими параметрами, документам або ознаками вести перевірку.
Перша група має традиційний VIN-код у вигляді 17-значної комбінації символів, по якій, в поєднанні з держномером, нескладно перевірити японський автомобіль по базі поліції, страхових, митних, нотаріальних та інших реєстрах країн, де він побував на реєстрації.
А ось машинам з другої категорії ВІН не присвоюється, номер реєстрації на батьківщині нічого не дає, а тому для отримання інформації потрібно:
Як показує практика, навіть на автоматизованих пошукових сервісах автотранпорт з Японії не завжди відшукується з першої спроби, а тому, трапляється, доводиться задіяти будь-яку доступну інформацію.
Перевірка «японців», що мають VIN-номер, нічим не відрізняється від вивчення автозасобів з будь-якого іншого регіону світу. Досить вказати 17 символів на пошуковому ресурсі і отримати всі наявні відомості.
Знайти VIN код японських машин, крім техпаспорта, можна:
Залежно від виробника і моделі ці місця можуть змінюватися, але в цілому їх розташування традиційне і звичне для українських автолюбителів. А, знаючи де шукати, можна перевірити ВІН код японського автомобіля безкоштовно за допомогою державних або приватних сервісів. Наприклад, на ahelp.ua на сторінці «Перевірка автомобіля» досить ввести ВІН і натиснути «Перевірити».
В результаті отримаємо докладну інформацію.
Завдяки таким відомостям можна дізнатися ряд характеристик автомашини, чого так просто не зробити без знання VIN-номера.
Автовиробники Піднебесної свідомо не використовують міжнародне маркування продукції, призначеної для їх внутрішнього ринку. Відповідно, і перевірка японських авто за ВІН коду просто неможлива, а ідентифікатором служить framecode, він же - номер кузова, він же - chassis number. Даний код складається з латинських букв і цифр, кількість яких строго не регламентовано, і розташовується на спец табличці, розташованій:
При постановці на облік в Україні frame-номер вноситься до графи техпаспорта «Номер шасі» або в пункт «Особливі відмітки», а основним питанням залишається: як з його допомогою досліджувати історію авто.
У більшості випадків, коли перевірити авто з Японії за ВІН кодом не представляється можливим, але він володіє Фрейм-номером, головне завдання зводиться до отримання доступу до його аукціонного аркуша. Цей документ містить достатньо фактів для розуміння стану машини і її пробігу.
Існує кілька ресурсів для перевірки японських машин за номером кузова, з яких найбільш відомий - auctions.aleado.ru. Для пошуку на ньому слід зареєструватися і ввести шуканий frame. Однак безкоштовний доступ надається лише до лоту з японського аукціону, проданому максимум за 3 місяці до дати перевірки. За інформацію про реалізовані раніше лоти стягується плата, еквівалентна 500 російських рублів (близько 180 грн), але тільки якщо вони знайдуться в системі.
Для пошуку слід перейти на вкладку «Автостатистикаі», вказати номер кузова і натиснути «Знайти».
Оскільки дані в аркуші вносяться вручну і система розпізнає рукописний текст, на вибір одночасно може пропонуватися кілька сканів frame. З них потрібно вибрати підходящий і натиснути на його зображення.
У вікні відобразиться скан аукціон-листа, передпродажні фотографії ТЗ, основні характеристики, включаючи пробіг, номер лота, продажну ціну і дату реалізації.
При натисканні на фото, вони збільшуються, те ж стосується і скана аукціон-листа.
Крім назви та реєстраційних даних, в листі можуть зазначатися:
І хоча все проставляється японською, зрозуміти ключові параметри реально інтуїтивно або скориставшись таблицями оціночних величин. А підказку, як читати аукціон-лист також можна виявити на auctions.aleado.ru в розділі «Корисна інформація».
Стан Daihatsu Atrai 7 на скріншотах вище оцінено механіками аукціону буквою «R» - ТС відновлено після ДТП або реалізується битим. Плюс зрозумілий пробіг в момент продажу - 50740 км. Але якщо потрібно максимально точне прочитання листа, варто замовити його переклад на Aleado, інших сервісах або у індивідуальних перекладачів.
Ще одна корисна функція, доступна тут же, - можливість дізнатися дату випуску і докладніше - характеристики машини. З цією метою внизу сторінки з описом лота в поле «Визначення дати випуску автомобіля» вводимо framecode.
На завершення ще раз звернемо увагу: пробити машину з Японії подібним чином виходить не завжди, і відбуватися це може по ряду причин:
Крім цього, навіть ті автомобілі, що знаходяться, не завжди відшукуються легко і з першого разу. Для їх пошуку варто пробувати ще і ще, кожен раз змінюючи або розширюючи кількість заданих критеріїв.
Так Daihatsu Atrai 7 CX Sport з нашого прикладу можна спробувати знайти, припустимо, по марці, моделі, типу кузова, року випуску і двигуну. Переходимо на вкладку «Пошук» та у відповідних полях вводимо перераховані параметри і натискаємо «Почати пошук».
Результати знаходимо на сторінці.
Як бачимо, по заданих параметрах виявлено 16 лотів, з яких 2 - наш автомобіль. Це означає, що він двічі виставлявся на торги і був проданий з другого разу. А число запропонованих варіантів (далеко не граничне) показує, як може знайтися багато схожих автомобілів або навпаки - необхідна машина з першої спроби не виявляється.
Ще одним способом перевірки «японців», але вже поставлених на облік в Україні, служить простий прогін за реєстрами МВС. Для цього достатньо скористатися «Електронним кабінетом водія» або приватними ресурсами, такими, як baza-gai.com.ua, де відстеження здійснюється по VIN-коду або номерного знаку.
Наприклад, пройшовши авторизацію на сайті головного СЦ МВС України e-driver.hsc.gov.ua і натиснувши «Перевіріті ТЗ», вводимо ВІН-номер Daihatsu Sirion і натискаємо кнопку пошуку в вигляді лупи.
За ВІН-коду ми розуміємо, що ТЗ вироблено для ринку Європи, а отримана в «Кабінеті» інформація підтверджує його ключові параметри. Додатково заплативши 54,82 грн, тут же легко можна уточнити легальність, наявність страховки, кількість власників даного ТЗ і т.п.
У тих ситуаціях, коли ВІН-коду японської машини немає або він не відомий, перевірити її нескладно за допомогою держномера на baza-gai.com.ua. Досить ввести номерний знак в пошуковому полі і дуже швидко ми отримаємо доступ до ключової інформації.
Підводячи підсумок вище викладеного, виділимо основні рекомендації для перевірки японських машин.
Те, що жителі Піднебесної дбайливо поводяться з особистим транспортом, а українські імпортери обіцяють суттєву економію, не повинно затьмарювати ризики подібних угод. При відсутності VIN-коду «вірчих грамотою» машин з Японії повинен служити аукціонний лист, в якому докладно вказується інформація про стан лота. Його прочитанню слід приділяти особливу увагу, не нехтуючи оплатою за послуги перекладу. 200 гривень, витрачені на ці цілі, можуть завчасно розставити всі крапки над «і» і вберегти від куди більших витрат.
Якщо доступ до аукціонного листу отримати не вдається, варто замислитися про доцільність угоди. Його відсутність може вказувати на «поза аукціонне» походження автомашини, що загрожує низкою ускладнень: від спотвореної історії до транспортування в розпиляному вигляді.
І особливо важливо досліджувати ТЗ, на момент угоди вже розмитнене в Україні. Якою б «чистої» не була його історія на батьківщині, з моменту виходу з рідного порту, а особливо - прибуття в пункт призначення, може статися ряд подій, що впливають на його стан, пробіг, комплектацію.
PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran
FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape
X1X3X53 series
6CX-9CX-5
VitaraSx4
SportageSorentoNiro
ASXOutlanderPajero Sport
DusterCapturMeganeSanderoLogan
2083083008
RapidOctaviaKodiaqKaroq
SGLACLA
CorollaCamryRAV 4
© 2025 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні