© 2024 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні
Купуючи легкосплавні колісні диски, багато хто робить велику помилку - звертають увагу в першу чергу на дизайн. І найсумніше, що про наслідки цього автовласник часто дізнається лише тоді, коли неприємність вже трапиться. Які диски можна вважати гідними вашого авто, а які нехай залишаються в магазині як прикраса вітрини?
Почати треба з розуміння, чого чекає власник сучасного автомобіля від новеньких легкосплавних коліс. Навіть якщо припустити, що для більшості на першому місці все ж таки зміна зовнішності машини, інші параметри теж важливі:
- Новий дизайн
- Надійність на нерівностях (міцність)
- Керованість
- Комфортність їзди
- Довговічність
Так, теоретично диски з легких сплавів таки створюються для забезпечення таких запитів. Але будь-який автомобільний інженер вам скаже, що поєднати такі характеристики в одному виробі дуже непросто. І тут криється відповідь на питання, яке зривається з мови у багатьох покупців: чому так дорого?
Чому так дорого
Справді, різниця в ціні між найпростішими виробами та добротними колісними дисками європейського бренду – ми не говоримо про сегмент Luxury! - може бути дворазовою. Пояснення слід шукати в технології виробництва.
Власне процес лиття люди освоїли кілька тисячоліть тому, але не всі методи хороші для отримання автомобільних коліс – тому що від їхньої міцності залежать безпека та життя багатьох людей. При виробництві дешевих дисків застосовуються найпростіші форми та недорогі сплави, які не виключають порушення геометрії та прихованих раковин у металі. Коли де і за яких умов такий диск зруйнується, не може сказати ніхто. Але гарне пояснення таким випадкам завжди знайдеться, особливо в нашій країні, де на дорогах зяяють глибокі ями та нагромаджуються висунуті фурами асфальтові хвилі.
Але навіть якщо дешевий литий диск вдасться виготовити без браку, він може виявитися недостатньо міцним, і після грубого проїзду по колдобинах зберегти так звану залишкову деформацію – отримати биття через «вісімку» або «еліпс». Справа в тому, що напівкустарні підприємства не мають коштів на оплату кваліфікованих конструкторів, які можуть розрахувати міцність кожної спиці для безлічі варіантів навантажень. Та й численні інструментальні тести дослідних зразків мало комусь по кишені. У результаті власник викривленого диска або змушений шукати умільців, які «прокатають» його, або їздити далі на кривому колесі, розбиваючи підвіску машини і ризикуючи раптово потрапити до заносу на зимовій дорозі.
«На око» сконструйований легкосплавний диск часто – і всупереч очікуванням покупця – виявляється не легшим, а важчим за штатний сталевий. Отже, підвіска машини з важкими колесами відпрацьовує колдобини менш комфортно. А крім того, керованість і гальмування автомобіля на мікронерівності виявляються набагато гірше не те що очікуваних, а навіть у порівнянні зі штатними заводськими характеристиками.
Як треба
Про те, якими мають бути якісні колісні диски можна зрозуміти на прикладі продукції італійської марки Мак Вілс. Цей шановний європейський бренд із тридцятирічною історією давно відомий і в Україні, його офіційно представляє компанія Itaro.
Продукція MAK S.P.A. - одна з найбільш відомих і в Європі, і в нашій країні марок дисків. Їх купують власники і представницьких седанів, і престижних позашляховиків, і потужних спортивних купе, і водії практичних сімейних хетчбків.
На відміну від виробників бюджетних дисків, конструктори Мак Вілс не ставлять в основу модний дизайн (хоча в асортименті тільки актуальні малюнки), заповнюючи форми дюралюмінієм, що першим потрапив під руку. Колесо має бути досконалим у всьому, і насамперед – у плані безпеки. Тому розробка кожної нової моделі MAK проводиться комплексно.
Сплави підбираються і з погляду експлуатаційних показників, і з погляду виробництва: при литті хороший розплав не схильний утворювати порожнечі і щільно сідає у формі. А значить, на диску не буде слабких місць, які в один не прекрасний день не витримають навантаження і призведуть до руйнування колеса.
За якість дисків відповідає жорстка система контролю, вироби тестують на всіх етапах виробництва. Зрозуміло, що існує і вхідний контроль для закуплених матеріалів і попередні випробування нових моделей дисків у всіх розмірностях перед постановкою їх на виробництво.
Після вилучення з форми, полірування та фарбування кожен виливок не оголошується відразу колісним диском, як це буває у дешевих марок. Ще теплий, щойно відлитий диск потрапляє в цех механічної обробки, де на фрезерних та токарних верстатах знімаються надлишки металу, згладжуються непотрібні жолобники біля основи спиць і в поглибленнях для болтів. Таким чином, кожен диск отримує акуратну навіть на мікрорівні поверхню з вивіреною формою і закінченим зовнішнім виглядом.
Розробляючи лакофарбове покриття, технологи Мак Вілс враховують не лише міркування візуального сприйняття, а й вимоги антикорозійного захисту. Тому фарбування італійських дисків багатошарове, з поліруванням проміжного шару та нанесенням твердого захисного лаку – щоб подряпати таке ЛФП, потрібно жорстко притертись колесом до гранітного бордюру.
У результаті з конвеєра італійського заводу сходять диски з усіма якостями, про які ми говорили на початку статті: легкі, міцні та красиві як на відстані, так і при найближчому розгляді. І втішно, що продукція такого рівня сьогодні є доступною і для українських автомобілістів.
Віктор Синіцин
PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran
FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape
X1X3X53 series
6CX-9CX-5
VitaraSx4
SportageSorentoNiro
ASXOutlanderPajero Sport
DusterCapturMeganeSanderoLogan
2083083008
RapidOctaviaKodiaqKaroq
SGLACLA
CorollaCamryRAV 4
© 2024 Автобазар™- Купити нове авто або продати бу з пробігом в Україні