НовостиКолісні диски МАК: як вибрати правильні колеса

Колісні диски МАК: як вибрати правильні колеса

15:00, декабря 26, 2021

Купуючи легкосплавні колісні диски, багато хто робить велику помилку - звертають увагу в першу чергу на дизайн. І найсумніше, що про наслідки цього автовласник часто дізнається лише тоді, коли неприємність вже трапиться. Які диски можна вважати гідними вашого авто, а які нехай залишаються в магазині як прикраса вітрини?

AnyConv__dzdcxz_zavod.jpg

Почати треба з розуміння, чого чекає власник сучасного автомобіля від новеньких легкосплавних коліс. Навіть якщо припустити, що для більшості на першому місці все ж таки зміна зовнішності машини, інші параметри теж важливі:

- Новий дизайн

- Надійність на нерівностях (міцність)

- Керованість

- Комфортність їзди

- Довговічність

Так, теоретично диски з легких сплавів таки створюються для забезпечення таких запитів. Але будь-який автомобільний інженер вам скаже, що поєднати такі характеристики в одному виробі дуже непросто. І тут криється відповідь на питання, яке зривається з мови у багатьох покупців: чому так дорого?

AnyConv__IMG_9390.jpg

Чому так дорого

Справді, різниця в ціні між найпростішими виробами та добротними колісними дисками європейського бренду – ми не говоримо про сегмент Luxury! - може бути дворазовою. Пояснення слід шукати в технології виробництва.

Власне процес лиття люди освоїли кілька тисячоліть тому, але не всі методи хороші для отримання автомобільних коліс – тому що від їхньої міцності залежать безпека та життя багатьох людей. При виробництві дешевих дисків застосовуються найпростіші форми та недорогі сплави, які не виключають порушення геометрії та прихованих раковин у металі. Коли де і за яких умов такий диск зруйнується, не може сказати ніхто. Але гарне пояснення таким випадкам завжди знайдеться, особливо в нашій країні, де на дорогах зяяють глибокі ями та нагромаджуються висунуті фурами асфальтові хвилі.

AnyConv__IMG_9427111.jpg

Але навіть якщо дешевий литий диск вдасться виготовити без браку, він може виявитися недостатньо міцним, і після грубого проїзду по колдобинах зберегти так звану залишкову деформацію – отримати биття через «вісімку» або «еліпс». Справа в тому, що напівкустарні підприємства не мають коштів на оплату кваліфікованих конструкторів, які можуть розрахувати міцність кожної спиці для безлічі варіантів навантажень. Та й численні інструментальні тести дослідних зразків мало комусь по кишені. У результаті власник викривленого диска або змушений шукати умільців, які «прокатають» його, або їздити далі на кривому колесі, розбиваючи підвіску машини і ризикуючи раптово потрапити до заносу на зимовій дорозі.

«На око» сконструйований легкосплавний диск часто – і всупереч очікуванням покупця – виявляється не легшим, а важчим за штатний сталевий. Отже, підвіска машини з важкими колесами відпрацьовує колдобини менш комфортно. А крім того, керованість і гальмування автомобіля на мікронерівності виявляються набагато гірше не те що очікуваних, а навіть у порівнянні зі штатними заводськими характеристиками.

AnyConv__SS.jpg

Як треба

Про те, якими мають бути якісні колісні диски можна зрозуміти на прикладі продукції італійської марки Мак Вілс. Цей шановний європейський бренд із тридцятирічною історією давно відомий і в Україні, його офіційно представляє компанія Itaro.

Продукція MAK S.P.A. - одна з найбільш відомих і в Європі, і в нашій країні марок дисків. Їх купують власники і представницьких седанів, і престижних позашляховиків, і потужних спортивних купе, і водії практичних сімейних хетчбків.

На відміну від виробників бюджетних дисків, конструктори Мак Вілс не ставлять в основу модний дизайн (хоча в асортименті тільки актуальні малюнки), заповнюючи форми дюралюмінієм, що першим потрапив під руку. Колесо має бути досконалим у всьому, і насамперед – у плані безпеки. Тому розробка кожної нової моделі MAK проводиться комплексно.

AnyConv_disky.jpg

Сплави підбираються і з погляду експлуатаційних показників, і з погляду виробництва: при литті хороший розплав не схильний утворювати порожнечі і щільно сідає у формі. А значить, на диску не буде слабких місць, які в один не прекрасний день не витримають навантаження і призведуть до руйнування колеса.

За якість дисків відповідає жорстка система контролю, вироби тестують на всіх етапах виробництва. Зрозуміло, що існує і вхідний контроль для закуплених матеріалів і попередні випробування нових моделей дисків у всіх розмірностях перед постановкою їх на виробництво.

Після вилучення з форми, полірування та фарбування кожен виливок не оголошується відразу колісним диском, як це буває у дешевих марок. Ще теплий, щойно відлитий диск потрапляє в цех механічної обробки, де на фрезерних та токарних верстатах знімаються надлишки металу, згладжуються непотрібні жолобники біля основи спиць і в поглибленнях для болтів. Таким чином, кожен диск отримує акуратну навіть на мікрорівні поверхню з вивіреною формою і закінченим зовнішнім виглядом.

AnyConvIMG_9350.jpg

Розробляючи лакофарбове покриття, технологи Мак Вілс враховують не лише міркування візуального сприйняття, а й вимоги антикорозійного захисту. Тому фарбування італійських дисків багатошарове, з поліруванням проміжного шару та нанесенням твердого захисного лаку – щоб подряпати таке ЛФП, потрібно жорстко притертись колесом до гранітного бордюру.

У результаті з конвеєра італійського заводу сходять диски з усіма якостями, про які ми говорили на початку статті: легкі, міцні та красиві як на відстані, так і при найближчому розгляді. І втішно, що продукція такого рівня сьогодні є доступною і для українських автомобілістів.

Віктор Синіцин

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.