СтатьиОзнаки зношування важелів підвіски: як визначити проблему

Ознаки зношування важелів підвіски: як визначити проблему

17:27, марта 31, 2023

Колеса автомобіля повинні мати жорстке з'єднання з кузовом і зберігати при цьому рухливість. Щоб досягти цього, колеса кріпляться за допомогою важелів. Вони є як у конструкції передньої підвіски, так і задньої. Ці деталі виготовляються зі звичайної сталі або сплавів, що володіють високими властивостями міцності. Останнім часом сталеві вироби витісняють алюмінієві важелі підвіски. Вони мають менший запас міцності, але при цьому мають багато переваг, починаючи від антикорозійних властивостей і закінчуючи невеликою вагою. Незалежно від матеріалу виготовлення, важелі з часом зношуються та потребують заміни.

Якщо на всіх колесах ці вироби відпрацювали термін, що рекомендується виробником, рекомендується купити комплект важелів для обох підвісок, навіть якщо пошкодження отримав тільки один з них. Зробити це можна на сторінці інтернет-магазину  Japan-Cars. Розглянемо, за якими ознаками можна визначити критичність зношування деталей.

Яким буває важіль підвіски

Такі вироби класифікують залежно від їхнього розташування, форми та спрямованості. Зокрема, вони бувають:

  • верхніми та нижніми;
  • для передньої підвіски та для задньої;
  • з різною кількістю точок кріплення.

Найпростіший варіант – важіль з двома точками кріплення. Найбільшого поширення набули вироби виконані у формі букв Н або А.

Що стосується спрямованості, вони бувають поздовжні та поперечні. Поздовжній важіль підвіски встановлюється рухом автомобіля, другий тип — перпендикулярно руху. Незалежно від кількості точок кріплення та форми, всі вироби виготовляються із сталі та алюмінію. Високоміцні сплави використовують рідше, оскільки їх вартість набагато вища.

Як зрозуміти, що важіль підвіски зношений

Незважаючи на те, що такі деталі мають певний термін служби, часто вони виходять з ладу раніше часу. Це зумовлено перевищенням максимально допустимого навантаження, коли колесо підстрибує на нерівностях або потрапляє до ями на великій швидкості. З цієї причини кожен важіль задньої підвіски або передньої деформується, тому що втрачає якості міцності через появу мікротріщин. Визначити такий знос можна за такими ознаками:

  • Протектори коліс нерівномірно зношені.
  • Сторонній стукіт і дратівливий скрегіт при русі машини по нерівностях.
  • Сайлентблок важеля вийшов з ладу завчасно.
  • Маневреність автомобіля погіршилася.
  • Вібрація на кермі та в пасажирському салоні.

Не всі перераховані вище ознаки можуть свідчити про знос важелів, тому що такі ж симптоми мають й інші деталі підвіски при критичному зносі. Визначити, який важіль підвіски має критичний зношування, можна на спеціальному діагностичному стенді в автосервісі. Діагностика дозволяє з'ясувати ступінь вироблення деталей всієї підвіски загалом. Тому часто разом із важелями змінюються й інші елементи ходової частини.

Коли необхідно замінити комплект важелів

Відразу слід зазначити, що ці деталі необхідно комплексно змінювати в конструкції задньої або передньої підвіски на обох колесах. Це зумовлено тим, що буде складно відрегулювати механізм, якщо на одному колесі встановлений новий важіль підвіски, а на іншому - вже має певний знос. Це негативно позначиться на курсовій стійкості автомобіля, а відрегулювати розвал-сходження стане важче.

Також слід зазначити, не важливо, чи змінюються важелі передньої підвіски або задньої, вони повинні бути виготовлені з такого ж матеріалу, що і на протилежній колісній осі, адже у кожного матеріалу індивідуальні технічні характеристики.

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.